Notariskantoor IJmuiden: Eric Ros
Onze expertises
Familie- en erfrecht
Onroerend goed
Contact en afspraak maken
Contact en afspraak maken
Met begrip van lokale nuances en een open blik op wereldwijde trends, staan wij klaar om u te begeleiden bij elke stap. Heeft u behoefte aan notariële diensten? Maakt u dan een afspraak voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Een eerste informatief gesprek van ongeveer twintig minuten en het uitbrengen van een offerte is bij ons kosteloos. Openingstijden: Maandag tot vrijdag: 9:00 - 17:00 uur Zaterdag en zondag: GeslotenVeelgestelde vragen
Kan ik bij het notariskantoor in IJmuiden terecht voor een samenlevingscontract?
U kunt bij ons notariskantoor in IJmuiden terecht voor het opstellen van een samenlevingscontract. In een samenlevingscontract legt u samen met uw partner afspraken vast over bijvoorbeeld de verdeling van de kosten, eigendom van gezamenlijke bezittingen, en wat er gebeurt bij het beëindigen van de relatie of bij overlijden.
Een notarieel samenlevingscontract biedt extra zekerheid omdat het juridisch bindend is. Bovendien is een notarieel samenlevingscontract vaak vereist als u samen een hypotheek wilt afsluiten of als u elkaar als partner wilt aanmelden voor pensioen- en andere voorzieningen.
Onze notaris in IJmuiden, Eric Ros, kan u adviseren over de inhoud van het contract en zorgt ervoor dat het contract aan alle wettelijke eisen voldoet. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie of om een afspraak te maken voor het opstellen van uw samenlevingscontract.
Is er parkeergelegenheid bij het notariskantoor in IJmuiden?
We beschikken over een eigen parkeerterrein, mocht deze vol zijn dan is er voldoende parkeergelegenheid is de buurt te vinden waar u gratis kunt parkeren.
Hoe lang duurt het om een akte op te stellen en te laten passeren bij het notariskantoor in IJmuiden?
De tijd die nodig is om een akte op te stellen en te laten passeren bij het notariskantoor hangt af van het type akte en de complexiteit van de zaak en de beschikbare tijd bij ons op kantoor. Enkele algemene indicaties zijn:
- Eenvoudige akten (zoals een testament of schenkingsakte): Deze kunnen doorgaans binnen één tot twee weken worden opgesteld, mits alle benodigde informatie op tijd wordt aangeleverd.
- Koopakten en hypotheekakten voor de overdracht van een woning: Dit proces kan één tot vier weken duren, afhankelijk van de beschikbaarheid van alle relevante documenten, zoals de koopovereenkomst en hypotheekgegevens.
- Complexe akten (zoals oprichtingsakten van een onderneming of huwelijkse voorwaarden): Deze kunnen meer tijd in beslag nemen, vaak twee tot vier weken, omdat ze meer juridische en fiscale overwegingen vereisen.
Nadat de akte is opgesteld, vindt de “passering” plaats. Dit is de officiële ondertekening van de akte bij de notaris, waarbij de notaris de inhoud van de akte voorleest en toelicht. De doorlooptijd hangt ook af van de beschikbaarheid van alle partijen voor deze afspraak.
Neem gerust contact met ons op voor meer specifieke informatie over de tijd die nodig is voor uw situatie en de actuele beschikbare tijd bij ons op kantoor. We helpen u graag met het plannen van een passende datum.