HR medewerker (locatie Almere)

Locatie: Almere | 32 – 40 uur

Ben jij servicegericht, secuur en haal je plezier uit strak georganiseerde HR-processen? Krijg je energie van collega’s écht helpen — van sollicitatie tot en met ontwikkeling? Dan is dit jouw kans!

Wat ga je doen?

Als HR medewerker bij Elan Notarissen ben je het eerste aanspreekpunt voor medewerkers en leidinggevenden. Je zorgt dat de HR-administratie op orde is, het wervingsproces soepel loopt en verzuim netjes wordt opgevolgd. Je werkt vanuit Almere nauw samen met collega’s van onze vestigingen en met externe partners (o.a. arbodienst).

Jouw taken in het kort:

  • HR-ondersteuning & administratie: beheren van personeelsdossiers en contracten, verwerken van mutaties (salaris/ vergoedingen), verlof- en verzuimregistratie, opzetten en bijhouden van het personeelshandboek.
  • Werving & onboarding: opstellen en plaatsen van vacatures, coördineren van het sollicitatieproces, plannen van gesprekken, contractvoorbereiding en een warme onboarding.
  • Verzuim & welzijn: registreren van ziekmeldingen, ondersteunen bij re-integratie met leidinggevenden en arbodienst, meedenken over vitaliteit/werkgeluk.
  • Leren & ontwikkelen: inventariseren van opleidingsbehoeften, organiseren van trainingen, bijhouden van scholingsdossiers, ondersteunen bij F&O/ beoordelingsrondes.
  • Wet- & regelgeving: processen laten voldoen aan actuele wetgeving, collega’s informeren over arbeidsvoorwaarden en HR-regelingen, eenvoudige arbeidsrechtelijke vragen afhandelen en tijdig doorverwijzen bij complexe casuïstiek.
  • Rapportages & HR-data: aanleveren van basisrapportages (verzuim, verlof, formatie), bijdragen aan managementinformatie en het verbeteren van HR-processen.

Wie ben jij?

  • Afgeronde mbo- of hbo-opleiding in HRM, Personeelszaken of vergelijkbaar.
  • Enkele jaren ervaring in een ondersteunende HR-rol is een pré.
  • Je kent de basis van arbeidsrecht en cao-afspraken en hebt ervaring met personeelsadministratie, verzuim en werving.
  • Handig met HR- en salaris¬systemen en MS Office.
  • Ervaring binnen organisaties met bedrijfsovernames (integratie van dossiers, contracten, processen) is een pré.
  • Je bent nauwkeurig, integer en communicatief sterk.
  • Je werkt proactief, houdt overzicht en helpt collega’s graag verder.

Wie zijn wij?

Wij zijn Elan Notarissen, een snelgroeiend full service notariskantoor met vestigingen door het hele land en inmiddels 200+ collega’s. Door samen te werken en onze kennis te bundelen, bieden we particulieren en bedrijven niet alleen de gebruikelijke notariële diensten, maar ook ondersteuning bij complexere vraagstukken. Wij bieden heldere uitleg en betrokken begeleiding in elke levensfase, met de zekerheid van een deskundige notaris die je kunt vertrouwen. Met de kracht van vestigingen door het hele land én een persoonlijke, lokale aanpak, altijd in de buurt en eenvoudig bereikbaar. We zijn helder in onze communicatie, betrokken bij jouw situatie en betrouwbaar in ons werk.

Onze visie
We willen uitgroeien tot een landelijk full service notariskantoor, met vestigingen met een breed scala aan expertises waarbij persoonlijke én klantgerichte dienstverlening vooropstaat. Tegelijkertijd streven we naar een open en aantrekkelijke organisatie waarin goed werkgeverschap en ontwikkeling centraal staan.

Deze visie zien wij als dé oplossing voor de grote uitdagingen in de notariële sector, waarbij samenwerking de sleutel is. Het uitbreiden van onze vestigingen stelt ons in staat om kennis te delen, specialisaties te benutten en ondersteuning te bieden op het gebied van ondernemerschap en opvolging. Door onze krachten te bundelen, ontstaat een solide basis waarin iedereen de kans krijgt zich op zijn of haar eigen manier te ontwikkelen en te groeien. Ons motto is dan ook: Samen staan we sterker!

*bron: Advocatie Magazine editie maart 2025

Wat bieden wij?

  • Een marktconform salaris, afhankelijk van je ervaring en kwalificaties.
  • Werkuren: 32- 40 uur per week (flexibiliteit mogelijk).
  • Een moderne werkplek in Almere, waar alle niet-notariële disciplines zijn gecentraliseerd.
  • Een afwisselende functie binnen een enthousiast en betrokken team.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden.

Samen willen we bouwen aan een toekomstbestendige organisatie waarin iedereen de kans krijgt om zich op zijn eigen manier te ontwikkelen en te groeien.

Geïnteresseerd in deze uitdaging bij Elan Notarissen?

Solliciteer dan op deze functie en stuur een CV en motivatiebrief, we zien ernaar uit om kennis met je te maken!